Oświadczamy że hańbą i potwarzą jest korzystanie z porządku prawnego w linii prostej pochodzącego z narzuconego stalinowsko-komunistycznego manifestu PKWN przy prowadzeniu naszej działalności .
Działalność nasza jest przejawem działania w warunkach wyższej konieczności i nie ma na celu naruszania Dekret Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 30 listopada 1939 roku o nieważności aktów prawnych
władz okupacyjnych Dziennik Ustaw , 1939 , 102 . poz. 1006
SPRAWDŹ DOKUMENTY:
Ministerstwo Zdrowia
Miodowa 15,
00-952 Warszawa
wnosi
Fundacja " Garda "
ul. Chopina 41 lok 2.
20-023 Lublin
fundacja.garda@op.pl
KRS 0000817772
Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa
W imieniu Fundacji Garda na mocy art. 28 kpa w zw. z art 29 kpa i art 31§1 ust 1 kpa wykonując statutowe zobowiązanie żądamy uchylenia skutków prawnych w całości rozporządzenia z dnia 06 kwietnia 2020r w sprawie chorób zakaźnych , ogłoszonego w Dzienniku Ustaw pod pozycją 607 .
Na mocy art. 31¹ §1 ust. 2 kpa wnosimy o doręczanie rozstrzygnięć w formie elektronicznej na adres fundacja.garda@op.pl
Uzasadnienie
Rozporządzenie wykonawcze wydane przez Ministra Zdrowia zawiera , w treści intelektualnej w/w rozporządzenia tj. w §5ust 2 , ograniczenia praw które nie mogą być określane przez akt rangi wykonawczej , ponadto w realiach sprawy niniejszej , rozporządzenie wydano w oparciu o arbitralną i dowolną ocenę nie mającą oparcia w faktach istniejących w rzeczywistości co powoduje brak uprawnienia Ministra Zdrowia do dokonania rozstrzygnięcia w formie ujawnionej w treści intelektualnej tego rozporządzenia .
Ustalenie w rozporządzeniu okresów pozbawienia wolności w w/w paragrafie bez możliwości weryfikacji przeprowadzenia wnioskowania organu który podejmuje decyzję o przymusowej kwarantannie - pozbawieniu wolności w rażący sposób narusza prawo rangi ustrojodawczej konstytucyjnej .
Elementy takie jak możliwość pozbawienia wolności i okres na jaki to pozbawienie wolności może być stosowane w obowiązującym porządku prawnym Trzeciej Rzeczpospolitej Polskiej może być jedynie stosowane poprzez akt rangi ustawowej i to w przypadku niebudzącym wątpliwości przy zachowaniu prawa do weryfikacji przez nadrzędny organ .
Określenie w §5ust 2 rozporządzenia okresów na jaki organ państwowy może osobę pozbawić wolności poprzez przymusową kwarantannę rodzi skutek określony w art. 321§1 kk
W danym wypadku wybitną patologią prawną jest ustalenie w akcie wykonawczym uprawnienia do pozbawienia wolności bez stworzenia drogi odwoławczej która umożliwiałaby weryfikację prawidłowości podjętej decyzji .
Należy jasno zaznaczyć że jakkolwiek treść art. 34 ust. 5 pkt.5 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi , daje uprawnienie w swej treści dla ministra zdrowia do określenia okresów obowiązkowej kwarantanny , jednakże nie należy zapominać że użycie semantycznego określenia odmiennie oznaczającego pozbawienie wolności nie stwarza w rzeczywistości że realne skutki zastosowanego rozwiązania nazwanego w odmienny sposób pozostają dalej skutkami które wywołują represję w postaci pozbawienia wolności a takie stosowanie represji może określać jedynie ustawa .
Pozbawienie wolności nazywane przez w treści ustawy kwarantanną jest pozbawieniem wolności w stosunku do której we wszystkich elementach kształtujących to uprawnienie istnieje wymóg legislacyjny który elementy związane z pozbawieniem wolności nakazuje stosować w aktach rangi ustawodawczej .
Wydanemu rozporządzeniu zarzucam rażące naruszenie art 3 ust 1 ustawy ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z powodu braku wymienienia w załączniku do ustawy zrażeniem wirusem SARS- CoV-2 .
Przepisy ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi w dacie wydawania można stosować jedynie do katalogu przypadków zarażeń wymienionych w załączniku do ustawy co powoduje że w przypadku braku w tym katalogu wyszczególnionego przypadku zarażenia wirusem SARS-CoV-2 skutkuje brakiem podstaw prawnych do wydania rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r poz 491 .
Tak zaistniała sytuacja rażąco narusza prawo krajowe jak również Europejską Konwencję Praw Człowieka .
Mając na uwadze powyższe wnoszę jak powyżej .
Z poważaniem
Prezes Fundacji Garda
Sławomir Szymański
załączniki
1. wyciąg z KRS Fundacji garda
2. statut
FUNDACJA GARDA