Oświadczamy że hańbą i potwarzą jest korzystanie z porządku prawnego w linii prostej pochodzącego z narzuconego stalinowsko-komunistycznego manifestu PKWN przy prowadzeniu naszej działalności .

Działalność nasza jest przejawem działania w warunkach wyższej konieczności i nie ma na celu naruszania  Dekret Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 30 listopada 1939 roku o nieważności aktów prawnych 

władz okupacyjnych  Dziennik Ustaw , 1939 , 102 . poz. 1006

SPRAWDŹ DOKUMENTY:

Dokument 3

Dokument 2

Dokument 1

24 kwietnia 2020

Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej  stanu epidemii  , ogłoszonego w Dzienniku Ustaw pod pozycją 491 .

Ministerstwo Zdrowia

Miodowa 15,

00-952 Warszawa

 

wnosi

 

Fundacja " Garda "

ul. Chopina 41 lok 2.

20-023 Lublin

fundacja.garda@op.pl

KRS 0000817772

 

 

 

Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa

 

 

 

W imieniu Fundacji Garda na mocy art. 28 kpa w zw. z art 29 kpa i art 31§1 ust 1 kpa wykonując statutowe zobowiązanie żądamy uchylenia skutków prawnych w całości rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii , ogłoszonego w Dzienniku Ustaw pod pozycją 491 .

 

 

Na mocy art. 31¹ §1 ust. 2 kpa wnosimy o doręczanie rozstrzygnięć w formie elektronicznej na adres fundacja.garda@op.pl

 

Uzasadnienie

 

Rozporządzenie wykonawcze wydane przez Ministra Zdrowia zawiera , w treści intelektualnej , ograniczenia praw które nie mogą być określane przez akt rangi wykonawczej , ponadto w realiach sprawy niniejszej , rozporządzenie wydano w oparciu o arbitralną i dowolną ocenę nie mającą oparcia w faktach istniejących w rzeczywistości co powoduje brak uprawnienia Ministra Zdrowia do dokonywania rozstrzygnięcia w formie ujawnionej w treści intelektualnej tego rozporządzenia .

 

Dokonanie w/w czynności prawnej , przez funkcjonariusza publicznego w dacie dokonywania tej czynności jak też i w okresie późniejszym nie posiadało i nie posiada logicznego i racjonalnego uzasadnienia którego konieczność takiego postąpienia można wykazać i udowodnić wiarygodnymi danymi lub dowodami dającymi się przedstawić w toku logicznego dochodzenia do jedynego i niepodważalnego wniosku .

 

W dacie wydania rozporządzenia nie istniały żadne wiarygodne dowody na poparcie tezy że na obszarze Trzeciej Rzeczpospolitej Polskiej występuje wzrost zachorowań na wskazany w rozporządzeniu , typ wirusa SARS-CoV-2 , nie istniały też , żadne wiarygodne testy które we wiarygodny i nie podważalny sposób mogły wykluczyć to że zachorowania związane zaistnieniem ciężkiej niewydolności oddechowej nie są powiązane z innym typem i szczepem wirusa SARS powodującego powikłania grypowe , lecz są wynikiem wirusa wskazanego w treści intelektualnej rozporządzenia tj. SARS-CoV-2 .

 

Wskazując w §2 ust 1 pkt rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r obowiązek odbycia obowiązkowej kwarantanny , minister zdrowia w akcie wykonawczym zakreślił upoważnienie dla organów wykonawczych uprawnienie do pozbawiania człowieka wolności co skutkuje zaistnieniem skutku opisanego w art. 231§1 i 2kk , gdyż w obowiązującym w Trzeciej Rzeczpospolitej Polskiej porządku prawnym niedopuszczalnym jest ustalenie w akcie wykonawczym uprawnienia do pozbawiania wolności bez możliwości weryfikacji przez właściwy do tego organ prawidłowości wykorzystania tego uprawnienia .

 

Przymusowa kwarantanna określona w §2 ust.1 pkt.2 rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r jest uprawnieniem wykonawczym ( nie ustawowym ) które wywołuje skutek pozbawienia wolności i jest ograniczeniem o jednym z najcięższych gatunkowo i charakterze środków represyjnych rodzących spotęgowaną patologię prawną z powodu braku instrumentów prawnych do weryfikowalności tego uprawnienia .

 

 

Należy jasno zaznaczyć że jakkolwiek treść art. 34 ust. 5 pkt.5 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi , daje uprawnienie w swej treści dla ministra zdrowia do określenia okresów obowiązkowej kwarantanny , jednakże nie należy zapominać że użycie semantycznego określenia odmiennie oznaczającego pozbawienie wolności nie stwarza w rzeczywistości że realne skutki zastosowanego rozwiązania nazwanego w odmienny sposób pozostają dalej skutkami które wywołują represję w postaci pozbawienia wolności a takie stosowanie represji może określać jedynie ustawa .

 

Pozbawienie wolności nazywane przez w treści ustawy kwarantanną jest pozbawieniem wolności w stosunku do której we wszystkich elementach kształtujących to uprawnienie istnieje wymóg legislacyjny który elementy związane z pozbawieniem wolności nakazuje stosować w aktach rangi ustawodawczej .

 

Wydanemu rozporządzeniu zarzucam rażące naruszenie art 3 ust 1 ustawy ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z powodu braku wymienienia w załączniku do ustawy zrażeniem wirusem SARS- CoV-2 .

Przepisy ustawy z dnia 5 grudnia 2008r o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi , w dacie wydawania można stosować jedynie do katalogu przypadków zarażeń wymienionych w załączniku do ustawy co powoduje że w przypadku braku w tym katalogu wyszczególnionego przypadku zarażenia wirusem SARS-CoV-2 skutkuje brakiem podstaw prawnych do wydania rozporządzenia z dnia 20 marca 2020r poz 491 .

 

 

Tak zaistniała sytuacja rażąco narusza prawo krajowe jak również Europejską Konwencję Praw Człowieka .

 

 

Mając na uwadze powyższe wnoszę jak powyżej .

 

Z poważaniem

Prezes Fundacji Garda

Sławomir Szymański

załączniki

1. wyciąg z KRS Fundacji garda

2. statut

3. uchwała 3/2020

FUNDACJA GARDA